Hitti vai huti

sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Ikkunoiden pesu, asia josta en pidä yhtään ja luulen, että aika moni jakaa tämän ajatuksen kanssani. Näinä hetkinä toivon, että olisin saanut äidiltäni hänen himosiivooja geeninsä. Hän on niitä harvoja ihmisiä, joka oikeasti sanoo pitävänsä myös ikkunoiden pesemisestä kaiken muun puunaamisen lisäksi. Ja vieläpä ihan sillä perinteisellä tyylillä, ilman mitään teknisiä apuvälineitä.

Olen pitkään haaveillut ikkunapesurista, mutta useana vuonna se on jäänyt ostamatta. Täytyy tunnustaa, että yläkerran ikkunat on tainnut joku vuosi jäädä kokonaan pesemättä. Ne, kun eivät muille sieltä ylhäältä näy.



Olen lukenut keskustelupalstoilta arvioita ikkunpesureista. Toiset vannovat niiden nimeen ja toiset taas eivät pidä niistä yhtään. Kun Lidlissä toissa viikolla oli tarjolla ikkunapesuri alle kolmenkympin hintaan, en jäänyt enää miettimään, vaan olin yhdeksältä kaupassa. Jos ei laitteesta olisi mihinkään, niin en nyt ainkaan hirveän paljon köyhtyisi.

Nyt on sitten urakka menossa. Akun kesto on rajallinen. Eli jos haluaa oikeasti urakoida kaikki ikkunat kerralla, niin pesurin akku ei tähän riitä. Ikkunapesurin akku riittää hyvin ainakin kahden ison ikkunan pesemiseen kerralla. Tämä on erittäin sopiva pesemisvauhti minulle. Tuuletusikkunoiden pesu vaatii pientä kikkailua. Tämän halppisversion vesisäiliö hieman vuotaa, kun se tulee täyteen. Siitä miinusta. En tiedä pysyykö imetyt vedet paremmin kalliimmissa versioissa. Luultavasti.


Mutta noin yleisesti ottaen tykkään. Ikkunoiden pesu tällä laitteella on helppoa ja nopeaa. Tosin en ole mikään nipottaja. Pienet raidat jossain ikkunan sivussa ei haittaa minua, pääasia, että ikkunat tulevat pestyiksi. Siivouksessa välineurheilu on selvästi minua varten. Tämän laitteen hankinnan jälkeen olen alkanut haaveilla hyörymopista lattioiden pesuun. Meillä, kun on melko runsaasti laattalattiaa, joten tuo voisi olla aika ideaali sen puhdistukseen.

Mitenkäs teillä ikkunoiden pesu. Tapahtuuko perinteisesti sanko, vesi, lasta linjalla vai ikkunapesurilla ? Vai onko koko homma ulkoistettu ostopalveluna ?

2 people left comments on: "Hitti vai huti "

  1. Meillä on Kärcherin ikkunan pesin ja se on kyllä toiminut hyvin. Ainakin koneen hankinta motivoi ikkunan pesuhommiin, että sinälläänkin se oli hyvä hankinta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kärcher on varmaan hyvä. Tosin tämä halpiskin on nyt ollut minulle riittävän hyvä ja saan huomattavasti paremmin homman hoidettua. Ja peilitkin tuolla saa kivasti putsattua. En usko, että jää siis toimettomana kaappiin makaamaan.

      Poista